Dlaczego więcej stanów nie podejmuje edukacji ekonomicznej i finansów osobistych?

Category: Limitu Kredytowego
17 lutego 2021

Co dwa lata Survey of the States analizuje stan edukacji w zakresie ekonomii i finansów w szkołach podstawowych i średnich w 50 stanach i Dystrykcie Kolumbii. W tym roku sytuacja nie wygląda tak dobrze. Według najnowszego raportu Rady Edukacji Ekonomicznej odnotowano niewielki wzrost w edukacji ekonomicznej i brak wzrostu w edukacji w zakresie finansów osobistych.

Edukacja w zakresie finansów osobistych i ekonomii ma wiele zalet; niektóre dane sugerują, że prowadzi to do większego prawdopodobieństwa oszczędzania na emeryturę, mniejszego zadłużenia osobistego, mniejszego prawdopodobieństwa zaciągnięcia długu kosztownego i lepszych wyników kredytowych.

Jednak tylko 17 stanów wymaga od uczniów szkół średnich wzięcia udziału w kursie finansów osobistych, a żadne państwo nie dodało finansów osobistych do swoich standardów K-12 od 2016 roku, wynika z raportu, który został opublikowany w czwartek.

Tylko 22 stany wymagają od uczniów szkół średnich wzięcia udziału w kursie ekonomii i chociaż wszystkie 50 stanów i DC włączają ekonomię do swoich standardów K-12, tylko 43 stany wymagają od okręgów wprowadzenia ich w życie.

Grudniowy raport Center for Financial Literacy w Champlain College w Vermont nie przedstawia bardziej różowego obrazu. Przyjrzano się temu, jak dobrze szkoły we wszystkich 50 stanach i Dystrykcie Kolumbii zapewniają edukację w zakresie finansów osobistych. Dwadzieścia sześć stanów uzyskało wynik w zakresie od C do F. Stany na dole wylądowały tam, ponieważ nie wymagały od publicznych szkół średnich nauczania umiejętności finansowych. Możesz przeczytać więcej o raporcie tutaj.

Dlaczego więc więcej państw nie traktuje finansów osobistych i edukacji ekonomicznej jako priorytetu?

„Dzień w szkole jest bardzo stresujący – powiedział przewodniczący Rady Nan Morrison. „W ostatnich latach duży nacisk kładziono na matematykę i język angielski / język, które są naprawdę ważne. Ale mając nauczycieli skupionych na tych obszarach, trudno jest zrobić miejsce na to, co szkoły uznałyby za przedmioty do wyboru.

Celem ankiety jest zmiana tego postrzegania ekonomii i finansów osobistych jako nieistotnych i nadanie tym kursom podstaw do podstawowych przedmiotów. Gdyby Morrison postąpił po swojemu, stany miałyby standardy i wymagania, sprawdzone zasoby i wyszkolonych nauczycieli ekonomii i finansów osobistych, tak jak w przypadku matematyki.

Częścią problemu jest postrzeganie ekonomii i finansów osobistych jako oddzielonych od podstawowych przedmiotów, których uczniowie muszą się nauczyć. Aby zmienić ten pogląd, w raporcie podkreślono, że dotyczą one innych przedmiotów. Na przykład Teksas włącza finanse osobiste do programu nauczania matematyki K-8.

„To pokazuje uczniom, że matematyka ma praktyczne zastosowanie – powiedział Morrison.

Znajduje nadzieję w fakcie, że rada widziała podwojenie w każdym z ostatnich dwóch lat liczby odsłon jej zasobu „Matematyka w prawdziwym świecie, co wskazuje, że nauczycielom podoba się pomysł połączenia matematyki i finansów osobistych .

Aby przesunąć igłę w edukacji ekonomii i finansów osobistych, zmiana może zajść od podstaw.

„Rodzice mogą naprawdę coś zmienić, jeśli po prostu poproszą o nauczanie tych przedmiotów w szkołach – powiedział Morrison. „Musimy otworzyć dialog między uczniami, rodzicami i szkołami. Kiedy te rozmowy zaczynają się toczyć, nauczyciele i dyrektorzy są bardziej zainspirowani, aby wprowadzić te lekcje do klasy, ponieważ zdają sobie sprawę, że są to kwestie, o których dzieci naprawdę chcą rozmawiać i nie ma się czego bać .

Aby uzyskać bezpłatne zasoby ekonomiczne i osobiste dla szkół podstawowych i średnich, wejdź na stronę internetową Council for Economic Education.

Źródło: Council for Economic Education, Survey of the States, strony 5 i 7

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy