Powiązane przewodniki
Jeśli masz nierozwiązany problem ze swoim bankiem, złóż skargę bezpośrednio do niego. Banki i dostawcy usług finansowych muszą rozpatrywać skargi w ciągu ośmiu tygodni.
Upewnij się, że Twój e-mail lub list zawiera wyraźne słowo „Skarga, jest zwięzły i zawiera imiona i nazwiska osób, z którymi rozmawiałeś, a także daty, w których rozmawiałeś.Pamiętaj, aby wyjaśnić, jak chcesz, aby sprawa została rozwiązana.Najważniejsze wskazówkiWszystkie banki muszą przestrzegać Kodeksu Kredytowego (wcześniej Kodeksu Praktyk Bankowych).
Przestrzeganie warunków Kodeksu Kredytowego jest niezależnie monitorowane i egzekwowane przez Radę Standardów Kredytowych (LSB).Lista subskrybentów Kodeksu i dane kontaktowe LSB można znaleźć na stronie internetowej LSB.Do obowiązków subskrybentów należy dopilnowanie, aby jakakolwiek osoba trzecia lub agent działający w ich imieniu przestrzegał Kodeksu w odniesieniu do wszelkich produktów lub usług objętych tym Kodeksem.Kodeks kredytowy obejmuje dobre praktyki w zakresie:- pożyczki karty kredytowekarty obciążeniowekredyty w rachunku bieżącymMój bank zmienił moje konto
Jeśli warunki i zasady zostaną zmienione ze szkodą dla klienta, powinieneś otrzymać osobiste powiadomienie z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem (na przykład listownie, e-mailem itp.), Zanim zmiana wejdzie w życie.
W dowolnym momencie w ciągu 60 dni od daty powiadomienia możesz mieć możliwość zamknięcia lub zmiany konta bez konieczności powiadamiania.Powinieneś także mieć możliwość zamykania lub przełączania kont bez żadnych kar finansowych.Reklamacje dotyczące stóp procentowychNiewiele możesz zrobić, jeśli chodzi o złożenie skargi dotyczącej poziomu odsetek od Twoich oszczędności.
Bank of England (BOE) to bank centralny, który ustala stopy procentowe.Jednak Twój dostawca oszczędności może nie oferować najlepszej oferty, dlatego warto sprawdzić, czy zmiana konta przyniesie korzyści.Niezadowolony z odpowiedzi mojego bankuZgodnie z zasadami Financial Conduct Authority (FCA) wszystkie banki powinny posiadać zestaw wewnętrznych procedur rozpatrywania Twojej skargi.
Każdy personel zajmujący się skargami powinien wiedzieć, jakie są te zasady, abyś mógł zostać poinformowany, jeśli zajdzie taka potrzeba. Procedury powinny być jasne i dobrze zdefiniowane.Jeśli Twój bank nie jest w stanie rozpatrzyć Twojej skargi w sposób satysfakcjonujący do końca działalności następnego dnia po jej otrzymaniu, powinien niezwłocznie dostarczyć pisemne potwierdzenie, że skarga jest rozpatrywana.Powinieneś być na bieżąco informowany o postępach banku w rozpatrywaniu Twojej skargi iw ciągu ośmiu tygodni otrzymać ostateczną odpowiedź lub wyjaśnienie, dlaczego ostateczna odpowiedź nie została jeszcze osiągnięta.Zasługujemy na lepsze bankiDuże banki na rynku muszą poprawić swoją grę i wzywamy konkurencję, aby upewnić się, że banki zostaną pociągnięte do odpowiedzialności za sposób, w jaki traktują swoich klientów.Potrzebujemy Twojego wsparcia, aby przekonać organy regulacyjne, rząd i banki do dostarczania lepszych codziennych usług bankowych – dołącz do naszego apelu o lepsze banki.Złóż skargę do FOSJeśli do końca ośmiotygodniowego okresu Twoja skarga nadal nie została rozstrzygnięta lub jesteś niezadowolony z rozwiązania zaproponowanego przez dostawcę usług finansowych, możesz wnieść skargę do Financial Ombudsman Service (FOS).
Twój bank powinien poinformować Cię, gdzie mają zastosowanie skargi FOS i jak złożyć skargę do FOS.Możesz skorzystać z naszego wzoru listu, aby złożyć skargę do Rzecznika Finansowego.Kim jest Rzecznik Praw Obywatelskich?Aby dowiedzieć się więcej o tym, czym jest rzecznik i czym się zajmuje, obejrzyj ten krótki film przygotowany przez Rzecznika ds. Usług finansowych.