Teatr Majestic

Category: Celem Jest
17 lutego 2021

Okres

życia teatru Majestic Theatre :1906-obecnie

Lokalizacja: ulica West Monroe 22

Architekt:Edmund R. Krause

Chicago Tribune, 2 stycznia 1906

Otwarcie Majestic

Chicago ma nowy wodewil i to jest piękno. The Majestic, po osiemnastu miesiącach budowy, został po raz pierwszy otwarty dla publiczności. Kierownictwo twierdzi, że nowy dom jest „najwspanialszym i najbardziej znaczącym teatrem w Chicago oraz najlepszą budowlą do tego celu na świecie. Twierdzenie jest duże, ale fakty w sprawie sprawiają, że niełatwo go obalić.

Jedyne, co można by zrobić, to prawdopodobnie obniżenie rangi z pozytywnie najlepszej do tej, która jest nieco niższa, do jednej z najlepszych, a nawet to byłoby tak trudne, jak daremne. Wystarczy, że Majestic to teatr o wyjątkowej urodzie, wygodzie, bezpieczeństwie i kompletności.

Został zbudowany zgodnie z nowym prawem budowlanym Chicago, regulującym tworzenie miejsc rozrywki – prawami najbardziej wymagającymi, jakie można znaleźć w każdym mieście na świecie – a przestrzeganie każdego ich mandatu uczyniło z niego wzór w zakresie bezpieczeństwa i towarów. O ile właściciele domu nie zapomnieli o estetyce, udało się z niezwykłym powodzeniem połączyć użyteczność z pięknem. Jest to teatr, z którego Chicago może być dumne i do którego żądna rozrywki publiczność może zwrócić się z ufnością w oczekiwaniu, że znajdzie tam miejsce całkowicie odpowiadające jej upodobaniom.

The Majestic Building & Theatre

Architectural Record

czerwiec 1906

Wnętrze nowego teatru jest ponadprzeciętnie atrakcyjne. Pomimo dużej wielkości pomieszczenia, odniosłem wrażenie przytulności i intymności – liczba miejsc siedzących jest większa niż w jakimkolwiek innym teatrze w mieście, z wyjątkiem Auditorium. Dolna kondygnacja ma szerokość i linię, która sugeruje wygodę i wschód, nowa antresola i właściwy balkon są wysunięte na tyle daleko, że scena wydaje się być blisko, a galeria jest najlepsza pod względem aranżacji i wyposażenia, czyli znaleźć w każdym teatrze w mieście.

Antresola to nowość w aranżacji amerykańskiego teatru. Składa się z płytkiego balkonu bezpośrednio nad spodem parkietu. W Majestic jest wyposażony w dwa rzędy boksów i dwa rzędy siedzeń z tyłu. W ten sposób zapewniono trzydzieści prywatnych lóż, a wraz z dwudziestoma czterema lożami proscenium teatrowi daje niezwykłą sumę pięćdziesięciu czterech lóż. W nowym domu nie zabraknie miejsc noclegowych dla klientów, którzy pragną pewnej ekskluzywności lokalizacji.

Dekoracyjny schemat audytorium ma rzadki dobry gust. Stare złoto i kość słoniowa zostały użyte na wszystkich wyszukanych tynkach zwróconych w stronę łuku proscenium i szkieletu skrzyń, a panele i ściany zostały pokryte starą różą lub malowidłami ściennymi.

Cała kolorystyka jest wyjątkowo harmonijna i piękna. W holu na dolnym piętrze z godnym podziwu efektem wykorzystano starą różę, delikatną szarość i oliwkową zieleń, a na tej promenadzie umieszczono kilkanaście obrazów mistrzów – Bouguereau, Jacquet, Roybet, Clairan, Corcos, Ridgeway, Knightm Wśród reprezentowanych byli Bergen, Baxter, Chica, Detti i Gaston.

Z marmurowego korytarza, który prowadzi do tego pięknego holu, prowadzi zejście z jednej strony do męskiej palarni, a z drugiej do toalety dla kobiet. Palarnia jest urządzona w stylu marynistycznym, a stolarka, siedzenia i dekoracje są podobne do tych, które można znaleźć na pokładzie „wędzarni, liniowca oceanicznego pierwszej klasy. Nie brakuje nawet iluminatorów z widokiem na morze.

W damskim pokoju heliotrop, biel i cytrynowe złoto to kolory używane do dekoracji, które sprawiają, że mały salonik jest prawdziwym klejnotem pod względem piękna i wygody. Na piętrze z tyłu głównego balkonu przewidziano promenadę nawet większą niż ta na parterze. Jest również urządzony w starym różowym kolorze, ściany zdobią atrakcyjne obrazy, a wszelkie wygody w postaci krzeseł, sof i miejsc wypoczynkowych zostały zapewnione.

Klatki schodowe są z marmuru, żelaza i mosiądzu, są szerokie i łatwe oraz wyposażone w podwójną poręcz pośrodku, która oddziela tłum i zapewnia bezpieczeństwo. Bezpieczeństwo i wygoda były bez wątpienia stałym hasłem budowniczych domu. Wyjścia rozmieszczone są wzdłuż bocznych ścian audytorium, a usytuowanie budynku, z alejkami po obu stronach iz tyłu, umożliwia bezpośrednie wyjście na otwartą przestrzeń ze wszystkich części domu.

Za reflektorami widać tę samą kompletność i komfort, które charakteryzują audytorium i foyer. Szatnie są makietami, scena jest jedną z największych i najlepiej wyposażonych w kraju, zapasy scenografii i wyposażenia scenicznego zadziwiająco bogate, a ognioodporność wszystkiego budzi podziw i pochwały.

Projekt otwarcia teatru jest atrakcyjny. Osiem Allisonów, którzy są na czele listy, to rodzina akrobatów z Europy, którzy oferują jeden z najbardziej sensacyjnych i odważnych działań tego rodzaju, jakie kiedykolwiek widziano tutaj. Herrmann „wielki wnosi zabawną serię sztuczek magii i sztuczek, kwartet Empire City śpiewa w komedii, Macey i Hall można zobaczyć w komedii Claya Clementa „A Timely Awakening – dodaje Mabelle Adams kilka solówek skrzypcowych i aktów przedstawionych przez Bruno i Russella, śpiewaków i tancerzy; Alf Grant, artysta estradowy; Redford i Winchester, żonglerzy; Clara Hess, wokalistka; Ferry in Fairyland, trener fizyczny; Tegge i Daniels, komicy; trio La Mothe oraz Lambert i Pierce.

HARRY HOUDINI W CHICAGO Po

lewej: Chicago Sunday Tribune, 11 listopada 1906 Po

prawej: Chicago Sunday Tribune, 18 listopada 1906

The Majestic Theatre Marquee

Około 1930 roku

Majestatyczny budynek

Majestic Building, najwyższy budynek w Chicago, kiedy został zbudowany, stał się punktem orientacyjnym Chicago, a teatr natychmiast stał się popularnym miejscem wodewilów. W latach dwudziestych XX wieku stał się częścią słynnego Orpheum Circuit i gościł legendarnych luminarzy Harry’ego Houdiniego i Lily Langtry. W 1932 roku, podczas Wielkiego Kryzysu, Majestic zamknął swoje podwoje i pozostawał pusty przez 15 lat.

W 1945 roku teatr został zakupiony przez organizację Shubert i ponownie otwarty jako Sam Shubert Theatre. Miejsce zostało odrestaurowane i odnowione, chociaż zachowano wiele z oryginalnego projektu. Scena w Shubert stała się domem dla zdumiewającej gamy klasycznych sztuk i musicali, takich jak CAROUSEL, SOUTH PACIFIC, GUYS AND DOLLS, THE KING AND I, MY FAIR LADY i A CHORUS LINE. W 1991 roku organizacja Nederlander zakupiła Majestic Building od organizacji Shubert. Shubert nadal gościł szeroki wachlarz wysokiej jakości produkcji teatralnych, w tym premierę RENT w Chicago, CHICAGO – THE MUSICAL, CABARET i pre-Broadwayowskie występy THE GOODBYE GIRL i Julie Andrews w VICTOR / VICTORIA. Od czasu powstania Broadway In Chicago w 2000 roku,Bogata historia wyjątkowej rozrywki jest kontynuowana dzięki światowym premierom Billy’ego Joela i Twyli Tharp’s MOVIN 'OUT i MONTY PYTHON’S SPAMALOT. W 2005 roku teatr został zamknięty z powodu wspaniałej renowacji wartej wiele milionów dolarów i został ponownie otwarty w maju 2006 roku jako LaSalle Bank Theatre, a później Bank of America Theatre w 2008 roku. fenomen JERSEY BOYS, światowa premiera KINKY BOOTS przed Broadwayem i Broadway Blockbuster THE BOOK OF MORMON.w tym miejscu od dawna gościł fenomen muzyczny JERSEY BOYS, światowa premiera KINKY BOOTS przed Broadwayem i Broadway Blockbuster THE BOOK OF MORMON.w tym miejscu od dawna gościł fenomen muzyczny JERSEY BOYS, światowa premiera KINKY BOOTS przed Broadwayem i Broadway Blockbuster THE BOOK OF MORMON.

Na konferencji prasowej w dniu 8 grudnia 2015 r. Broadway In Chicago i The PrivateBank ogłosiły dynamiczne partnerstwo, którego celem jest udostępnienie tego, co najlepsze na Broadwayu w naszej dzielnicy teatralnej w Chicago. Teatr PrivateBank został oficjalnie otwarty wraz ze spektaklem CABARET, we wtorek, 9 lutego, i jest teraz nowym domem największego hitu Broadwayu, HAMILTON.

Teatr Private Bank

2016

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy